Online marketing

Wil jij meer aandacht krijgen van je doelgroep zonder hiervoor zelf actief bedrijven te benaderen? Goede online marketing zorgt ervoor dat de doelgroep door middel van het gebruik van internet van zelf terecht komt bij jouw bedrijf. De doelgroep zoekt namelijk gericht naar de producten en diensten die jouw bedrijf aanbiedt. In dit artikel wordt stilgestaan bij online marketing en hoe je dit proces het beste dient te optimaliseren.

Promoot je website!

Het beheren van je website heeft een belangrijk doel. Namelijk het genereren van online bezoekers. Hoe hoger het aantal geïnteresseerde bezoekers dat terecht komt op jouw website, hoe meer leads je zult ontvangen. Online kom je oneindig veel artikelen tegen proberen uit te leggen hoe je nu meer bezoekers op je website kunt krijgen. Lang niet alle artikelen zijn even bruikbaar. Zo zijn sommige tips bijvoorbeeld uitsluitend van belang voor een select groepje mensen. We laten je kennismaken met enkele tips die ervoor zorgen dat je met zo min mogelijk kosten je jouw website optimaal kunt promoten:

  • Ga voor naamsbekendheid
    Laat mensen weten dat je online te vinden bent, schreeuw het van de daken. Plaats het in brochures, op bedrijfswagens of visitekaartjes. Kortom, zorg ervoor dat zoveel mogelijk mensen te weten komen van jouw online activiteit.

  • Gebruik de kracht van social media
    Vandaag de dag is de populariteit van social media groter dan ooit. Enkele social media kanalen die uitermate geschikt zijn voor online promotie zijn Facebook, Instagram of Twitter. Via deze kanalen kun je eenvoudig en efficiënt in contact komen met jouw doelgroep. Wanneer je graag online wilt opvallen is het verstandig om te investeren in een uitgebreid netwerk op social media. Hier kun je jouw aanbevelingen van jouw productaanbod vermelden en nieuwe en bestaande fans met elkaar samenbrengen.

  • Maak gebruik van een nieuwsbrief
    Het gebruik van een nieuwsbrief wordt door sommige als ouderwets gezien. Echter is de effectiviteit van deze regelmatige e-mail publicatie relatief hoog. Mensen kunnen zich in veel gevallen namelijk gratis abonneren op een nieuwsbrief. Met een nieuwsbrief kunnen bestaande abonnees op de hoogte worden gehouden van het al het laatste nieuws, speciale aanbiedingen of andere ontwikkelingen die zich binnen de branche voordoen.

Google helpt een handje!

Inmiddels helpt ook Google een handje in de wereld van online marketing. Zo kan er via Google AdWords, een service gespecialiseerd in betaalde advertenties, optimaal gebruik gemaakt worden van zoekmachines. Google AdWords maakt online marketing erg eenvoudig. Door gebruik te maken van Search Engine Advertising (SEA) heb je in tegenstelling tot bij Search Engine Optimization (SEO) meer controle over de ranking in zoekmachines. De kosten die je wilt betalen voor deze SEA advertenties kun jezelf in de hand houden. Google AdWords maakt gebruik van een Pay per Click-systeem (PCC). Dit houdt in dat je betaalt voor iedere klik op jouw advertentie. Ook het maximumbedrag dat per klik uitgegeven mag worden kan geheel zelf vastgesteld worden.

  • Vragen

    We helpen u graag verder
  • Stuur een e-mail

    info@ondernemen360.nl
  • +31 (0)84 8778572

    09:00 - 17:00
  • Formulier

    Vul ons contactformulier in!