Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimization (SEO) wordt steeds belangrijker voor websites. De vindbaarheid van uw website op relevante zoekwoorden binnen een zoekmachine is essentieel voor het binnenhalen van nieuwe klanten en het verhogen van jouw conversie of omzet.

Zoekwoordanalyse: De basis van optimalisatie

Zoekwoorden vormen de basis van ieder optimalisatie proces voor zoekmachines. Met een zoekwoordanalyse weet je zeker dat deze basis stevig gelegd wordt.

Website analyse: Concreet inzicht in verbeterpunten

De positie van een website in de resultaten van zoekmachines worden bepaald aan de hand van tientallen factoren. Een website analyse geeft je inzicht in hoe jouw website presteert op al deze punten.

Analytics: Meten is weten

Ook voor website optimalisatie geldt: Meten is weten. Er kunnen verschillende aspecten gemeten worden om de prestaties van de website in te kunnen zien. Zo weet je meteen in welke richting jij de website het beste kunt optimaliseren!

Usability: Hoe geschikt is jouw website voor gebruikers?

Als je website voldoet aan de wensen van jouw gebruikers levert dat meer op. Niet alleen in termen van winst, maar gebruikers zullen ook sneller terugkomen naar jouw website.

Zoekmachine Optimalisatie SEO Technische toegankelijkheid

De technische toegankelijkheid van een website is essentieel voor de vindbaarheid binnen Google. Wanneer je website technisch toegankelijk is, betekent dit dat Google al jouw webpagina's kan opnemen in haar database en je kans maakt hoog te scoren in Google. Het overslaan van deze stap is een klassieke fout in het Zoekmachine Optimalisatie proces. Door zoekmachine vriendelijke technieken te gebruiken wordt je website technisch toegankelijk en goed geïndexeerd door de zoekmachine. Hierdoor zul je hoger scoren in Google.

Zoekmachine Optimalisatie geschikt voor jouw bedrijf?

Een goede vindbaarheid in Google is voor vrijwel alle organisaties belangrijk. De belangrijkste vraag om te bepalen of Zoekmachine Optimalisatie geschikt is voor jouw organisatie is: ‘Zoekt het publiek online naar ons product of dienst?’. De hoeveelheid concurrentie binnen je branche en de status (hoe hoog scoor ik nu in Google?) van de huidige website bepaalt de mate van investering die nodig is om zoekmachine optimalisatie op de korte of lange termijn te bewerkstelligen.

Terug naar overzicht
  • Vragen

    We helpen u graag verder
  • Stuur een e-mail

    info@ondernemen360.nl
  • +31 (0)84 8778572

    09:00 - 17:00
  • Formulier

    Vul ons contactformulier in!